דף הבית / למנצח לתליה בבית כנסת

למנצח לתליה בבית כנסת

ספר התהילים – אחד הספרים החשובים והבולטים ביהדות

ספר התהילים הינו אחד מספרי התורה החשובים ביותר ליהדות. הספר הינו ביטוי למילה תהילה, שמשמעותה דברי שבח והודיה. בחלק גדול של התרגומים והפירושים, ספר התהילים נקרא גם ספר מזמור. ספר התהילים הינו חלק בלתי נפרד מספר התנ”ך. ספר התנ”ך מחולק לשלוש חטיבות – תורה, נביאים וכתובים, ואילו ספר התהילים הינו החלק שפותח את מהדורת הכתובים ברוב המהדורות המודפסות. בעבר ספר התהילים היה מחולק ל – 147 פרקים כמספר שנות חייו של יעקב אבינו, אולם עם חלוף השנים חלק מהפרקים חולקו לשניים וכך נוספו 3 פרקים. כיום ספר תהילים מיכל בתוכו 150 פרקים, כאשר כל פרק הינו מזמור העומד בפני עצמו. ספר התהילים נחשב לאוסף של מזמורים המכילים דברי שבח והודיה ולכן יהודים רבים נושאים עימם ספר זה ונוהגים לקרוא מהמזמורים הנמצאים בו. בנוסף, יהודים רבים מחזיקים בבתים ובבתי כנסת חלק מתוך תהילים – למנצח בצורת מנורה.

כיצד נחלק הספר לסדרים ומזמורים?

ספר התהילים נחלק ל – 19 סדרים. הסדרים נשענים על חלוקה פנימית אשר מתייחסת אל היגיון מסוים. החלוקה מתייחסת לשני רעיונות מרכזיים –הראשון שבהם מציין שאם המזמור מסתיים בפסוק העוסק בברכה, פסוק זה יצורף אל המזמור הבא אחריו. הרעיון השני מתייחס אל שני פסוקים מרכזיים וחשובים במרכז כל פרק. אם ישנם שני פסוקים כאלו אז אחד מהם יסגור סדר אחד ואילו השני יפתח את הסדר הבא אחריו. בהמשך רבנים מקובלים חילקו את ספר התהילים לתת חלקות נוספות על מנת לאפשר קריאת תהילים מסודרת מדי יום, מדי שבוע ומדי חודש.

בחלק גדול מהפרקים בספר התהילים – ב – 116 פרקים מתוך 150 הפרקים – ישנה כותרת המציינת את שמו של המשורר שכתב את המזמור, את התקופה וכמו כן העניין המרכזי בו הפרק עוסק. בנוסף ישנה גם התייחסות אל סוג המזמור. ב – 50 פרקים אין התייחסות אל שם המחבר בכותרת. הכותרות הנפוצות ביותר הן “למנצח מזמור לדוד” , “שיר המעלות”, “לדוד”. 73 מזמורים משויכים לדוד המלך ואילו שאר הפרקים משויכים לגיבורים נוספים מתקופת התנ”ך בהם משה רבינו, אברהם אבינו, שלמה המלך ונוספים. אחד המזמורים הידועים והמפורסמים ביותר בספר הינו מזמור סז ולכן יהודים רבים רוכשים לוח של תהילים פרק סז בצורת מנורה.

אם אתם מחפשים מזמור סז בצורת מנורה, שילוח מפעלי הנצחה היא הכתובת עבורכם. שילוח קיימים מעל 50 שנה, החברה מתמחה באומנות יהודית לבתי כנסת, מוסדות ולקוחות פרטיים. בחנות ובאתר החברה תוכלו להתרשם ממגוון רחב של מוצרים להנצחה, שילוט, לוחות תורמים ותפילה, שילוט, ארונות קודש, בימות והכל בחריטות ממחושבות ועיצובים מרהיבים. חברת שילוח מקפידים לבחור בחומרי הגלם הטובים והאיכותיים ביותר על מנת שתוכלו ליהנות ולהשתמש במוצרים שנים ארוכות. הנכם מוזמנים להיכנס אל אתר האינטרנט של החברה ולהתרשם ממגוון הפתרונות והאפשרויות. לחצו כאן לסקירת כלל המוצרים והשירותים המוצעים, או צרו קשר בטלפון – 02-5383729